English version
  • Integra Software
    Integra Software
    • Programy dla serwisów i sklepów
    • Dane serwisowo-naprawcze
    • Katalogi / Portale WebShop
    • Systemy dla hurtowni,
      flot i sieci serwisowych
  • Integra Car 7
    Integra Car 7

    Dla serwisów samochodowych

    • Zlecenia napraw, Historia serwisowa
    • Szybka obsługa klientów serwisu
    • Wycena napraw wg sprawdzonych danych
    • Sprawne planowanie pracy w serwisie
    • Szybki dostęp do danych serwisowych
  • Wycena napraw

    Katalog czasów napraw w Integra Car

    • 15 milionów czasów napraw (20 tys. poj.)
    • Łatwiejsze rozliczenia z klientami, dzięki
      przejrzystym wycenom napraw
    • Wycena napraw wg danych producentów
    • Lepsze planowanie pracy serwisu
  • Integra Firma 7
    Integra Firma 7

    Obsługa sprzedaży części i akcesoriów

    • Szybkie i sprawne wyszukiwanie części
    • Bazy zamienników, grupy cenowe
    • Zdjęcia i rysunki podzespołów
    • Dane katalogowe TecDoc
  • Integra Truck 7

    Dla serwisów pojazdów ciężarowych

    • Słowniki dot. samochodów ciężarowych
    • Wybór pojazdu wg napędu / ilości osi
    • Moduł uszkodzeń pojazdów i naczep
    • Serwis tachografów / Webasto
  • Integra WebShop

    Łatwa sprzedaż części przez internet

    • Prosty i łatwy interfejs użytkownika
    • Szybkie wyszukiwanie części
    • Portal internetowy zintegrowany
      z danymi TecDoc
  • Integra Katalog
    • Prosty i łatwy interfejs użytkownika
    • Integracja z systemami hurtowni
    • Szybkie wyszukiwanie części
    • Wygodne tworzenie zamówień
    • Dane katalogowe TecDoc
    • Wersja Web dostępna przez www
  • Integra Data Service

    Dane Serwisowe dla warsztatu

    • Wycena napraw pojazdów
    • Schematy elektryczne
    • Instrukcje napracze
    • Okresowe przeglądy
    • Dane regualcyjne
  • Integra Flota
    Integra Flota

    Oprogramowanie do obsługi flot

    • Obsługa zleceń dla napraw pojazdów flotowych
    • Zbiorcze fakturowanie napraw flotowych
    • Terminarz wizyt i panel dla kierowców
    • Raporty i analizy, moduł CRM/SMS
    • Zintegrowana przechowalnia opon
  • Opinie klientów

    Zobacz co mówią o programie inni użytkownicy

    Integra Car 7 to strzał w dziesiątkę. Jest to program na miarę XXI wieku... Rekomendacja firmy Auto-Adi Adam Krężel

  • Integra Software
    Integra Software
    • Programy dla serwisów i sklepów
    • Dane serwisowo-naprawcze
    • Katalogi / Portale WebShop
    • Systemy dla hurtowni,
      flot i sieci serwisowych

Fleet 11(52)/2014 - wywiad dot. wdrożenia Integra Flota w sieci FirstStop

b_150_201_16777215_00_images_prasa_Artyku_P._Bada_w_magazynie_Fllet_11-2014_str.11810.png
 
 b_150_205_16777215_00_images_prasa_Artyku_w_magazynie_Fllet_11-2014_str.11810.png

Oczekiwnaia flotowców rosną

Tomasz Siwiński: Czy moze Pan powiedzieć kilka słów o sieci FirstStop?
Piotr Bałda:
FirstStop jest ogólno-europejską siecią serwisów typu fast-fit, z 18-letnim doświadczeniem. Obecnie FirstStop liczy 70 serwisów w Polsce i blisko 1700 w 25 krajach Europy. Naszym celem jest zapewnić klientom najlepszy serwis, produkty oraz doradztwo techniczne. Podstawą działalności jest serwis opon, ale nasze doświadczenie jest również wykorzystywane w punktach obsługi przy szerokiej gamie innych usług jak: wymiana oleju, obsługa akumulatorów, elektroniczna diagnostyka pojazdów, serwis układów hamulcowych, serwis układów wydechowych oraz amortyzatorów. W trosce o jakość naszych usług zapewniamy profesjonalne szkolenia dla naszych partnerów i ich pracowników.  Od kilku lat szczególny nacisk kładziemy na rozwój technologii IT.  W Polsce, równolegle w rozwojem sieci, od ubiegłego roku implementujemy oprogramowanie Integra Car 7,  które pozwala serwisom na: obsługę zleceń, zarządzanie przechowalnią opon i gospodarką magazynową, fakturowanie, prowadzenie finansów firmy. Ponadto nasi partnerzy otrzymują moduł CRM, narzędzie wspomagające rozliczenie systemu motywacyjnego, oraz bezpłatny dostęp do bazy danych obejmującej  czasu napraw i dane techniczne 40 000 samochodów. 
Każdy serwis FirstStop jest odpowiednio zwizualizowany i działa w oparciu o wytyczone standardy, co ma bezpośrednie przełożenie na jego identyfikację przez klienta i jakość obsługi. Nasi partnerzy mogą liczyć także na duże wsparcie marketingowe.

 Panie Piotrze, jestem fleet managerem i otrzymuję informację o systemie FirstStop WebFlota. Co mi to mówi, jakie mam z tego korzyści?

FirstStop WebFlota to kompleksowe  narzędzie do zarządzania procesem obsłu-gi samochodów osobowych i dostawczych w zakresie opon. Upraszczaono pracę fleetmanagerów, dostarczając aktualne informacje o realizacji zleceń, relokacji oponi ich utylizacji, a dodatkowo pozwala na analizowanie gromadzonych danych poprzez tworzenie raportów on-time. Z punktu widzenia fleetmanagerów istotne mogą być funkcje pozwalające na profilowanie usług i zasad doboru opon nawet do poziomu numeru rejestracyjnego samochodu. Tak precyzyjne ustawienia pozwalają na bardziej efektywne zarządzenie procesem zakupu i wymiany opon, pozwalają także unikać błędów. Nasz system przystosowany jest do różnych wariantów współpracy z klientami flotowymi. Dla przykładu, rozwiązanie przygotowane przez FirstStop daje możliwość fakturowania tak w rozbi-ciu na poszczególne numery rejestracyjne, jak też jest przystosowane do fakturowania zbiorczego, zazwyczaj raz w miesiącu.

Czy korzystają z tego fleet managerowie, czy w większym stopniu użytkownicy samochodów?

Oczywiście, oprogramowanie dostępne jest dla fleet managerów, ale również dla użytkowników pojazdów flotowych, a więc kierowców. Trudno jednak jednoznacznie odpowiedzieć, kto bardziej korzysta z oprogramowania. Wszystko zależy od specyfiki pracy działu operacyjnego naszego klienta flotowego. Możliwych jest kilka scenariuszy, uwzględniających m.in. system nadawania autoryzacji czy sposób kontaktu z klientem. Najczęściej, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z klientem, umawiamy spotkanie, podczas którego wspólnie defiujemy i ustalamy procedury obsługi. Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu, jesteśmy gotowi dopasować się do wypracowanych już wcześniej rozwiązań klienta, wtedy jest najprościej i najszybciej. Jednak zdarzają się również sytuacje, kiedy początek współpracy obie strony postrzegają jako dobrą okazję do wprowadzenia usprawnień w zakresie obsługi opon. Wówczas jest więcej pracy, ale i satysfakcja z wyniku większa. Dużą część prac przy projekcie FirstStop Web Flota poświęciliśmy kalendarzowi umówień, który jest dostępny również dla kierowców. Opracowując kalendarz, braliśmy pod uwagę przygotowanie narzędzia intuicyjnego, prostego wo bsłudze, a przez to takiego, które nie wymaga dużego zaangażowania czasu użytkownika.

Jest to element większego procesu rozwoju biznesu flotowego w Państwa sieci, na czym polega ten proces?

Zdecydowanie tak, naszą dzisiejszą ofertę, obejmującą głównie opony, oraz status oprogramowania traktujemy jako pewien etap dłuższego procesu. Od samego początku przyjęliśmy założenie, żeF irstStop jako sieć fast-fit, docelowo będzie oferować szybkie naprawy i usługi mechaniczne. Z uwagi na fakt, że sieć FirstStop jest ściśle powiązana z producentem opon Bridgestone, a dla większości naszych partnerów opony stanowią podstawę biznesu, uznaliśmy, że najlepszą drogą do rozpoczęcia współpracy z flotami będzie obsługa z zakresie opon. Jednak już na etapie wyboru dostawcy oprogramowania jednym z kluczowych elementów  była gotowość do rozbudowy oprogramowania o funkcje umożliwiające obsługę mechaniczną. Zdecydowaliśmy się na ofertę firmy Integra Software, która poza ogromnym doświadczeniem w segmencie automotive, zaproponowała nam innowacyjne pomysły na budowę funkcjonalności dotyczących mechaniki. Dziś, patrząc z perspektywy roku współpracy z Integrą, możemy powiedzieć, że rezultaty są lepsze niż nasze wyjściowe oczekiwania. Po części dzięki kreatywności programistów naszego dostawcy, a po części dzięki zaangażowaniu fleet managerów już na etapie startu projektu, udało nam się wprowadzić dodatkowe funkcjonalności wykraczające poza pierwotne założenia. W ten sosób powstała m.in. możliwość współdzeielnia naszego systemu w obszarze administracji po stronie zarządzających pojazdami floty tj. pomiędzy fleet managerów oraz osoby koordynujące obsługę pojazdów po stronie kontrahenta floty. Innymi słowy, fleet manager firmy z sektora CFM może udostępniać funkcję raportowania lub autoryzacji koordynatorowi floty po stronie swojego klienta. Dla firm z segmentu CFM takie rozwiązanie może przyczynić się do optymalizacji procesów operacyjnych i zapewnienia swoim klientom nowej jakości współpracy. Na obecnym etapie rozwoju oprogramowania mogę zdradzić, że pracujemy także nad algorytmem umożliwiającym obliczenie współczynnika zużycia opon w danym samochodzie i odniesieniu wyniku do średniej z danej floty lub większej części rynku flotowego.  Tego typu rozwiązanie mogłoby być pomocne klientom flotowym przy planowaniu kosztów. Z klientami flotowymi mam okazję współpracować osiem lat. W tym czasie zaobserwowałem, że oczekiwania ze strony dużych firm flotowych, dotyczące automatyzacji procesów, a co za tym idzie większych wymagań w zakresie rozwiązań IT, nieustannie rosną. Naszym celem jest dopasowanie się do wymagań klientów i trendów rynkowych. Tym samych, chciałbym powiedzieć, że chcemy być elastyczni w kontekście wymagań ze strony flot, nasz projekt natomiast traktujemy jako bezterminowo otwarty.

Kto jest dla Państwa klientem flotowym?

Odpowiadając w skrócie, dla nas klientem jest każda flota, która posiada samochody i potrzebę obsługi w zakresie opon. W naszej wewnętrznej nomenklaturze rozróżniamy floty w podziale na CFM i floty, które zarządzają autami we własnym zakresie. Naszą ofertę adresujemy do obu grup.

Czy, aby skorzystać z tych wszystkich udogodnień, moja flota powinna jeździć nao ponach Bridgestone?

Oczywiście największy nacisk kładziemy na sprzedaż opon Bridgestone, Firestone i Dayton. Jednak dzisiaj trudno sobie wyobrazić współpracę w dużym klientem flotowym, oferując wyłącznie opony z portfoli Bridgestone. Zdajemy sobie sprawę, że klient może mieć inne preferencje zakupowe. Ponadto, przy tak dużej palecie rozmiarów na rynku, może się zdarzyć, że w naszych brandach, dany rozmiar nie jest produkowany lub wymiany wymaga uszkodzona opona konkurencyjna. Chciałbym podkreślić, że opony z Grupy Bridgestone wśród firm flotowych są wyjątkowo dobrze oceniane i są jednymi z najczęściej wybieranych produktów.
Jednocześnie nasi partnerzy w ramach kontraktów First Stop, utrzymują odpowiednie stany magazynowe opon Grupy Bridgestone, co gwarantuje bardzo dobrą dostępnośc.
           Fleet.

 

 

 

 

Odsłony: 1681

UWAGA! Ten serwis używa technologii cookies.

Czytaj więcej…

Zrozumiałem