English version
  • Integra Software
    Integra Software
    • Programy dla serwisów i sklepów
    • Dane serwisowo-naprawcze
    • Katalogi / Portale WebShop
    • Systemy dla hurtowni,
      flot i sieci serwisowych
  • Integra Car 7
    Integra Car 7

    Dla serwisów samochodowych

    • Zlecenia napraw, Historia serwisowa
    • Szybka obsługa klientów serwisu
    • Wycena napraw wg sprawdzonych danych
    • Sprawne planowanie pracy w serwisie
    • Szybki dostęp do danych serwisowych
  • Wycena napraw

    Katalog czasów napraw w Integra Car

    • 15 milionów czasów napraw (20 tys. poj.)
    • Łatwiejsze rozliczenia z klientami, dzięki
      przejrzystym wycenom napraw
    • Wycena napraw wg danych producentów
    • Lepsze planowanie pracy serwisu
  • Integra Firma 7
    Integra Firma 7

    Obsługa sprzedaży części i akcesoriów

    • Szybkie i sprawne wyszukiwanie części
    • Bazy zamienników, grupy cenowe
    • Zdjęcia i rysunki podzespołów
    • Dane katalogowe TecDoc
  • Integra Truck 7

    Dla serwisów pojazdów ciężarowych

    • Słowniki dot. samochodów ciężarowych
    • Wybór pojazdu wg napędu / ilości osi
    • Moduł uszkodzeń pojazdów i naczep
    • Serwis tachografów / Webasto
  • Integra WebShop

    Łatwa sprzedaż części przez internet

    • Prosty i łatwy interfejs użytkownika
    • Szybkie wyszukiwanie części
    • Portal internetowy zintegrowany
      z danymi TecDoc
  • Integra Katalog
    • Prosty i łatwy interfejs użytkownika
    • Integracja z systemami hurtowni
    • Szybkie wyszukiwanie części
    • Wygodne tworzenie zamówień
    • Dane katalogowe TecDoc
    • Wersja Web dostępna przez www
  • Integra Data Service

    Dane Serwisowe dla warsztatu

    • Wycena napraw pojazdów
    • Schematy elektryczne
    • Instrukcje napracze
    • Okresowe przeglądy
    • Dane regualcyjne
  • Integra Flota
    Integra Flota

    Oprogramowanie do obsługi flot

    • Obsługa zleceń dla napraw pojazdów flotowych
    • Zbiorcze fakturowanie napraw flotowych
    • Terminarz wizyt i panel dla kierowców
    • Raporty i analizy, moduł CRM/SMS
    • Zintegrowana przechowalnia opon
  • Opinie klientów

    Zobacz co mówią o programie inni użytkownicy

    Integra Car 7 to strzał w dziesiątkę. Jest to program na miarę XXI wieku... Rekomendacja firmy Auto-Adi Adam Krężel

  • Integra Software
    Integra Software
    • Programy dla serwisów i sklepów
    • Dane serwisowo-naprawcze
    • Katalogi / Portale WebShop
    • Systemy dla hurtowni,
      flot i sieci serwisowych

Nowoczesny Warsztat 12/2012


b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-2.png
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-3.png
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-4.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-5.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-6.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-7.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-8.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-9.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-10.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-11.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-12.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-13.jpg
b_150_0_16777215_00_images_prasa_NowoczesnyWarsztat12-2012-14.png

Jedną z najważniejszych funkcji oprogramowania warsztatowego jest wyręczanie pracowników z czasochłonnych czynności. Nowoczesne aplikacje wspomagają codzienną pracę serwisu, zapewniając lepszą organizację i znacznie przyspieszając obsługę klientów.

- Praktycznym tego przykładem jest elektroniczny odczyt danych z dowodów rejestracyjnych, który jest wykorzystywany przy wystawianiu zlecenia podczas przyjmowaniu pojazdu do naprawy – mówi Maciej Mioduszewski, z firmy Integra Software. - Zamiast przez kilka minut ręcznie przepisywać dane z dowodu, można je zaimportować elektronicznie w ciągu sekundy, zapewniając przy tym ich 100-procentową poprawność. Nawet niewielki błąd przy ręcznym przepisywaniu np. nr VIN może skutkować zamówieniem nieprawidłowych części lub użyciem do naprawy niewłaściwej dokumentacji.

Funkcją przyspieszającą pracę w serwisie jest również import elektronicznych faktur zakupu, który kilkakrotnie skraca czas dostaw towaru. Cześć tych faktur zawiera kody kreskowe i zamienniki, które później usprawniają wyszukiwanie i sprzedaż części.
- Do szybkich napraw typu wymiana opon lub ustawienie świateł stosuje się specjalne zlecenia, które można szybko wystawić i błyskawicznie wydrukować do nich paragon lub fakturę – dodaje przedstawiciel firmy Integra. - Takie funkcje są bardzo ważne podczas sezonowej wymiany opon, gdzie każda minuta jest na wagę złota.

Wyszukiwanie części zamiennych wspomagane jest przez ponad 1 mln zamienników, które umożliwiają znacznie łatwiejsze zamawianie części – bez konieczności czasochłonnego przeglądania katalogów.
- Szybki dostęp do informacji technicznych umożliwia interfejs systemów serwisowych, takich jak Autodata, Vivid czy Bosch ESI[Tronic] – dodaje Maciej Mioduszewski. - Ponadto Integra Car 7 zawiera moduł Integra Data Service z danymi regulacyjnymi, instrukcjami naprawczymi, schematami oraz kartami okresowych przeglądów.

Niektóre funkcje oprogramowania Integry można obsługiwać za pomocą tabletów. Dotyczy to m.in. opisów uszkodzeń pojazdu, wycen napraw i okresowych przeglądów oraz rejestracji czasu pracy serwisantów. Serwisanci chwalą sobie wykorzystanie tabletów, z historią serwisową pojazdu, dokumentacją naprawczą i schematami. Mogą do nich także podłączyć różne moduły diagnostyczne, np. KTS, Texa itp.

Oprogramowanie w warsztacie to nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy. Wiele serwisów popełnia błędy przy wycenach napraw, tracąc nawet 15-20 % swoich obrotów. W skali roku są to już dosyć duże pieniądze. Aby zapobiec takim zdarzeniom, potrzebne są sprawdzone informacje niezbędne do poprawnej kalkulacji prac warsztatowych.

- Program Integra Car 7 zawiera katalog wyceny usług z bazą ponad 10 mln czasów napraw i umożliwia szybkie ustalenie ceny naprawy w oparciu o oryginalne dane producentów pojazdów – wyjaśnia Maciej Mioduszewski. - Ze względu na dynamiczny rozwój techniki motoryzacyjnej i specyfikę wyposażenia różnych pojazdów, do poprawnej kalkulacji prac warsztatowych ww. dane są niezbędne. Przy ich braku łatwo o pomyłkę, nawet przy naprawach popularnych samochodów (np. wymiana rozrządu w Fiacie Brava może trwać w jednym silniku niecałe 3 godz., a w innym już ponad 15 godzin).

Oszczędny serwis powinien korzystać również z terminarza napraw, z którym można zarówno efektywniej planować pracę dla poszczególnych serwisantów, jak i optymalnie wykorzystywać stanowiska naprawcze.
- Ciekawym rozwiązaniem jest Integra WebPlaner, który umożliwi klientom umówienie się na wizytę w serwisie przez internet – mówi Maciej Mioduszewski z Integra Software. - Oprócz tego wkrótce klienci serwisów będą mogli zamówić potrzebne do naprawy części oraz sprawdzić historię serwisową swojego samochodu.

Sprawniejsze zarządzanie przepływem finansów umożliwia weryfikacja w module finansowym programu należności klientów (dłużnikom można wysłać ponaglenia SMS-em). Z kolei czytelne raporty umożliwiają wychwycenie wzrostu opłat np. za energię elektryczną, spowodowane przez błędne naliczenie rachunku.

Jak wspomnieliśmy na początku, tego typu oprogramowanie nie jest tanie. W jaki sposób przekonać właściciela warsztatu, że warto wydać kilka tysięcy złotych na program, jeśli do tej pory radził sobie z notatnikiem i długopisem, czy nawet bezpłatnym oprogramowaniem biurowym?
- Profesjonalne oprogramowanie powinno posiadać nie tylko podstawowe funkcje sprzedażowo-magazynowe, ale również poprawiać efektywność i konkurencyjność serwisu i umożliwiać mu zwiększenie dochodów – przekonuje szef Integry. - Integracja z katalogami części umożliwia szybkie wyszukiwanie, sprawdzanie dostępności i zamawianie części zamiennych, co znacznie skraca czas i zapewnia szybką wymianę danych z różnymi programami, bez zapisywania cen i numerów katalogowych na stosach papierowych kartek.

Dodatkowe przychody wiele serwisów uzyskuje dzięki wykorzystaniu modułu CRM, który m.in. wysyła grupowo SMS-y do setek klientów, przypominając im o wymianie części eksploatacyjnych i okresowych przeglądach. Wiadomości mogą dotyczyć również akcji promocyjnych lub rozszerzenia działalności, np. po zakupie nowych urządzeń diagnostycznych. Raport umożliwi sprawdzenie, które działania przynoszą najlepsze efekty, aby powtórzyć je w kolejnych akcjach.

Dodajmy, że z rozwiązań marki Integra korzysta obecnie 25% serwisów – tak wynika z niezależnego raportu dot. komputeryzacji warsztatów. Jest to największy udział na rynku motoryzacyjnym.


- Wg statystyk co roku na polskim rynku maleje liczba warsztatów. Zamykają działalność nierentowne firmy, które nie inwestują w rozwój. Serwisy potrzebują aktualnie nie tylko urządzeń diagnostycznych, ale również oprogramowania, które pozwoli im efektywniej prowadzić firmę.
Mowa o warsztatach zarówno dużych, jak i tych najmniejszych – wszystkie one wyszukują i zamawiają części, wyceniają naprawy i potrzebują szybkiego dostępu do danych serwisowo-naprawczych. Również dla mniejszych firm przeznaczona jest m.in. podstawowa wersja programu Integra Car 7, z którego większe serwisy mogą korzystać zakupując dodatkowe, opcjonalne moduły rozszerzające jego funkcjonalność.


Więcej w numerze czasopisma Nowoczesny Warsztat 12/2012

 

 

Odsłony: 1790

UWAGA! Ten serwis używa technologii cookies.

Czytaj więcej…

Zrozumiałem