English version
  • Integra Software
    Integra Software
    • Programy dla serwisów i sklepów
    • Dane serwisowo-naprawcze
    • Katalogi / Portale WebShop
    • Systemy dla hurtowni,
      flot i sieci serwisowych
  • Integra Car 7
    Integra Car 7

    Dla serwisów samochodowych

    • Zlecenia napraw, Historia serwisowa
    • Szybka obsługa klientów serwisu
    • Wycena napraw wg sprawdzonych danych
    • Sprawne planowanie pracy w serwisie
    • Szybki dostęp do danych serwisowych
  • Wycena napraw

    Katalog czasów napraw w Integra Car

    • 15 milionów czasów napraw (20 tys. poj.)
    • Łatwiejsze rozliczenia z klientami, dzięki
      przejrzystym wycenom napraw
    • Wycena napraw wg danych producentów
    • Lepsze planowanie pracy serwisu
  • Integra Firma 7
    Integra Firma 7

    Obsługa sprzedaży części i akcesoriów

    • Szybkie i sprawne wyszukiwanie części
    • Bazy zamienników, grupy cenowe
    • Zdjęcia i rysunki podzespołów
    • Dane katalogowe TecDoc
  • Integra Truck 7

    Dla serwisów pojazdów ciężarowych

    • Słowniki dot. samochodów ciężarowych
    • Wybór pojazdu wg napędu / ilości osi
    • Moduł uszkodzeń pojazdów i naczep
    • Serwis tachografów / Webasto
  • Integra WebShop

    Łatwa sprzedaż części przez internet

    • Prosty i łatwy interfejs użytkownika
    • Szybkie wyszukiwanie części
    • Portal internetowy zintegrowany
      z danymi TecDoc
  • Integra Katalog
    • Prosty i łatwy interfejs użytkownika
    • Integracja z systemami hurtowni
    • Szybkie wyszukiwanie części
    • Wygodne tworzenie zamówień
    • Dane katalogowe TecDoc
    • Wersja Web dostępna przez www
  • Integra Data Service

    Dane Serwisowe dla warsztatu

    • Wycena napraw pojazdów
    • Schematy elektryczne
    • Instrukcje napracze
    • Okresowe przeglądy
    • Dane regualcyjne
  • Integra Flota
    Integra Flota

    Oprogramowanie do obsługi flot

    • Obsługa zleceń dla napraw pojazdów flotowych
    • Zbiorcze fakturowanie napraw flotowych
    • Terminarz wizyt i panel dla kierowców
    • Raporty i analizy, moduł CRM/SMS
    • Zintegrowana przechowalnia opon
  • Opinie klientów

    Zobacz co mówią o programie inni użytkownicy

    Integra Car 7 to strzał w dziesiątkę. Jest to program na miarę XXI wieku... Rekomendacja firmy Auto-Adi Adam Krężel

  • Integra Software
    Integra Software
    • Programy dla serwisów i sklepów
    • Dane serwisowo-naprawcze
    • Katalogi / Portale WebShop
    • Systemy dla hurtowni,
      flot i sieci serwisowych

Oprogramowanie dla Warsztatu

Oprogramowanie dla Warsztatu
Oprogramowanie dla Warsztatu
Oprogramowanie dla Warsztatu
Oprogramowanie dla Warsztatu

Jeśli ktoś uważa, że do prowadzenia warsztatu wystarczy sprzęt do diagnostyki elektronicznej oraz komputer biurowy z pakietem Office i dostępem do Internetu, to niestety jest w grubym błędzie. Nowoczesne systemy informatyczne mogą znacznie usprawnić działanie warsztatu, co będzie miało przełożenie na wyższe przychody z działalności.


Rewolucji technicznej, która nastąpiła w ciągu ostatnich kilkunastu lat ignorować po prostu nie można, a żeby nie być gołosłownym, zaczniemy od przykładu. Jeśli warsztat ma ok. 3 tys. zleceń naprawy w ciągu roku, samo ręczne wypisywanie formularzy w czasie przyjmowania samochodu zajmie 200 roboczogodzin. To pełny miesiąc pracy jednego pracownika. "Tymczasem powinien on zajmować się obsługą klienta, doradzaniem mu, a nawet sprzedażą dodatkowych akcesoriów, zamiast walczyć z papierami" - uważa Grzegorz Dziedzic z firmy Integra Software Sp. z o.o., która jest producentem oprogramowania między innymi dla warsztatów.


Jak więc powinien wyglądać system informatyczny w nowoczesnym warsztacie? Zacznijmy od czytnika kodów kreskowych 2D. Polskie dowody rejestracyjne od ponad 10 lat zawierają dane w formie kodu QR - to taka czarno-biała, kwadratowa grafika. Zbiór pozornie przypadkowych linii po odczytaniu przez specjalnie urządzenie umożliwia nam przeniesienie danych z dowodu rejestracyjnego wprost do aplikacji, w której tworzymy zlecenie. Wystarczy tylko uzupełnić wpis o dane kontaktowe klienta (numer telefonu) i w 10 sekund mamy pełny profil klienta w naszej bazie - zamiast np. ręcznie przepisywać numer VIN. To nie jedyne zastosowanie takiego czytnika. "Można używać go również do zwykłych kodów kreskowych, dzięki czemu łatwiej przyjmiemy części do magazynu czy zrobimy inwentaryzację" - mówi Grzegorz Dziedzic.


Wróćmy jednak do procesu przyjmowania zlecenia. Niezależnie od tego, czy klient przyjechał do warsztatu w celu usunięcia usterki czy na planowy przegląd, pracownik obsługi klienta musi oszacować koszt i czas potrzebny na wykonanie zleconych prac. Dopiero na podstawie tych informacji podaje klientowi cenę. Dzięki np. programowi serwisowemu AuDaConAIS możliwe jest sprawdzenie czasu potrzebnego na wykonanie określonych czynności. Wiadomo, że wymiana sprzęgła w jednym modelu samochodu może zająć 2 godziny, a w innym 6 godzin. Biorąc pod uwagę liczbę modeli aut jeżdżących po polskich drogach i ich licznych wariantów, mechanik bez takiej bazy w części przypadków może wyłącznie zgadywać, ile zajmie taka naprawa. "Tymczasem rośnie świadomość klientów, coraz częściej szukają informacji o danej naprawie w internecie, idąc do warsztatu, wiedzą czego się spodziewać. Wprowadzenie klienta w błąd, nieprawidłowe oszacowanie czasu naprawy spowoduje...


Całość na motofaktor.pl

Odsłony: 1672

UWAGA! Ten serwis używa technologii cookies.

Czytaj więcej…

Zrozumiałem